Jag är trött.

publicerat i Denise, Vardag.;
Jag måste bara inleda detta inlägg med att säga att jag är trött, ok? Så att det inte blir några frågetecken när jag avslutar inlägget sedan. Och alla som vet att när man är trött så gör man ovanliga eller udda saker som man kanske inte skulle gjort annars.

Som jag: Jag lämnar Kevin på skolan och pussar honom hejdå. Går som vanligt förbi fotbollsplanen på vägen hem där gymnastikläraren står och förbereder för lektion för några äldre elever varav jag ställer mig och frenetiskt vinkar åt stackaren - som jag förövrigt inte känner. Han tittar på mig lite konstigt, ser sig omkring och inser att han faktiskt är den enda som står i närheten som jag kan vinka till och vinkar med ett litet leende tillbaka. Fortfarande undrande säkert.

Jag kommer på mig själv i nästa ögonblick och insåg att min handling inte var så väl planerad kanske, men tänkte att - visst man kan ju bjuda på sig ibland och det är väl inte hela världen om man vinkar åt en okänd person... förutom att han kommer tycka att jag är hur mysko som helst i fortsättningen. Jag ska försöka få Kevin att ta en annan väg till skolan, bara terminen ut tills denna händelse är bortglömd.
 
Jag fortsätter gå hemåt bara tio meter från idrottsplanen så finns det ett stort buskage med massa fågelbär. Jag promenerar raskt och lite generad förbi detta buskage som givetvis kryllar av småfåglar och fåglarna i sin tur blir rädda av min intensiva gång att alla på en gång flaxar till inne i busken varav jag ställer mig i en konstig karateställning (?!!!) och skriker. Helt normalt...
 
Jag måste bara avsluta detta inlägg med att säga att jag är trött så det inte blir några missförstånd. Jag är verkligen inte så här normalt.
 
Hoppas jag.

Taggar: Frenetiskt, Idrottslektion, fotbollsplanen, karateställning, trött;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

hahahaha, oj vilken start på dagen;)

Svar: Haha ja jag orkar inte med mig själv ibland ;P
Denise

Kommentera inlägget här :