Obstinata sexåring.

publicerat i Kevin 6 år;
Kevin har blivit så himla obstinat. Han lyssnar inte, han "bryr sig inte" - som han så fint uttrycker sig och använder ord som "och?" när man ställer en fråga eller ett påstående åt honom. Han har blivit en preteen i förtid helt enkelt. Ibland förväntar jag mig en skylt på hans dörr till hans rum med texten "Kom inte in" eller "Mammor är inte tillåtna". Men än så länge - under tiden som han inte kan stava så har detta uteblivit tack och lov.

Hade han haft finnar nu så skulle jag verkligen se honom som en tonåring då han enbart vill spela data- och tv-spel, spendera så lite tid som möjligt med sina föräldrar och bara få möjlighet sjunka in i sin egen värld. Det är tur att toma hot som "Då får du hoppa i säng utan bok" eller, "Bra, då blir det inget mer dataspelande för dig på en vecka" - fortfarande funkar. Annars är jag rädd att min vardag inte skulle gå ihop längre...
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Diva's:

trotsig fas det där ;)
kommer efter "varför" fasen, det enda man hör på allt man säger är - varför ?

Sen på "och" fasen byts det ut mot "OCH?!" till svar på allt :)

2:a kommentar, skriven , av anna:

oj, ja dom är inte lätta alltid. har en elvaåring som är riktigt jobbig ibland

Kommentera inlägget här :