Sjukskriven

publicerat i
Från och med idag och en månad framåt är jag sjukskriven till att börja med. Läkaren kände på min rygg först där smärtan ännu inte satt sig lika illa som vid blygdbenet. Och när hon tröck ihop mina sidor (kan man skriva så?) vid midjan så ilade smärtan hela vägen ut i benet - och tillråga på det så fick jag någon sträckning som nu strålar ut i ryggen. Lagom skönt. Men även hon insåg att man varken kan bära på barn eller bädda sängar och skura toaletter i mitt tillstånd. Så vi ska ses nästa månad igen efter att jag varit hos sjukgymnasten och fått råd av henne vad som kan tänkas göra.

Den 24 klockan 11 ska jag alltså till sjukgymnasten, (skriver det mest för att påminna mig själv om det).

Men nu slipper jag i alla fall ha ångest över att jag bara sitter hemma och känner mig värdelös.
Skönt att någon kan ta mig seriöst för en gångs skull.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

skönt att du blev sjukskriven. när jag hade blivit det å dom hade tryckt på mig så hade jag fan ilningar i flera dar efter

Kommentera inlägget här :