Klassiska stycken vs. Banan.

publicerat i Barnen, Musik;
Vi sjunger väldigt mycket för Julie här hemma men jag har kommit på mig själv med att vara så otroligt dålig på att lyssna på musik. Så idag går youtube varmt här hemma då jag fått för mig att lyssna på all klassisk musik jag kan hitta och känner mig bekant med själv.

Julie är dock helt nollställd och bryr sig lika mycket om klassisk musik som alla Alicé Tegners barnvisor jag brukar sjunga för henne.
 
Mina absoluta favoriter inom kategorin klassisk musik är ändå
Johannes Brahms - Lullaby samt Danza Hungara
Beethoven - Für Elise, Moonlight Sonata
Bach - Air
Och "I begakungens sal" som jag inte har den blekaste aning om vem som skrivit...


Jag har massa fler favoriter bara det att jag inte minns namnet på alla symphonier och knappt kan stava namnet på hälften av alla musikstycken.
 
Nu förstör Kevin min musikstimulation genom att be mig sätta på Sean Banan.
Epic Fail...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emily:

Haha. Rätt roligt att ALLA barn gillar Sean Banan. Summer älskar honom och har "skakat rumpa" sen hon var ca 1 år :P

2:a kommentar, skriven , av Kalle Hedin:

Hej allt bra med dig? :)

/ http://kallehedin.blogg.se

Kommentera inlägget här :