Liten växer så det knakar.

publicerat i Julie 2-4 månader;



Julie har nu lämnat storlek 50/56 och gått över till 62. Det är med sorg i mammahjärtat som jag vikt ner de kläder hon vuxit ur och ersatt dem med en storlek som fortfarande är lite för stor men mer passande. Hon har vuxit så det knakat och ersätter sitt skrik mot glada leenden nu mer.

Snart kommer jag sätta lås på henne så att hon slutar växa - eller i alla fall inte låta henne växa ifrån mig så fort. Usch.

(Det är verkligen sant det Magnus Uggla sjunger i låten Baby boom "Och redan samma dag som den första kom, så börjar tanten be om mera rom")

Kanske inte riktigt så illa... Men ja, tugget om ett syskon är redan igång, haha.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Dom växer alldeles för fort men samtidigt är det så kul att se dom utvecklas :)

2:a kommentar, skriven , av anna:

Hahahaha, förstår vad du menar. Fast oftast är det just under bebis stadiet när dom växer så där som man börjar tänka på mer bebis men jag tycker att det släpper lite ju äldre dom blir. Hon är ju söt som en liten docka. kram

3:e kommentar, skriven , av kalle:

åhh va mysigt det ser ut :)

4:e kommentar, skriven , av Johanna - Mamma till Lilly, född i v.35:

Så himla söt hon är! Jag har nog ångest att Lilly växer fort och hon är tre månder och går snart över till storlek 56 :)

Kommentera inlägget här :