Min stora lilla krabba.

publicerat i Kevin 6 år;
Vet ni vad det värsta med att ha barn är?

ATT TIDEN GÅR SÅ HELVETES JÄVLA FORT!
Om mindre än två veckor fyller Kevin sju. Sju år! Jag kan knappast fatta att tiden gått så fort att jag har en son på sju redan. För mig är han fortfarande tre år med talsvårigheter och klämmer ur sig härliga kommentarer utan att tänka sig för. Men verkligheten är helt annan.
 
Kevin lär mig mobilspelen som är alldeles för  svåra för mig att förstå. Han är otroligt språkintresserad och frågar om nya engelska ord varje dag. Han älskar att gå i skolan och är stolt över att han kan läsa enklare meningar och ord. Han har nästan läst ut en hel "lätt att läsa" - bok och han blir själv förvånad över hur snabbt han kan läsa nu.
 
Hans kompiskrets har sjudubblats sedan han började i skolan och man kan knappt gå förbi skolan utan att barn upp till sjätteklass ropar och hälsar på Kevin.
 
Tack och lov så är det mig han är kär och vill gifta sig med fortfarande.
Ingen annan tjej har tagit den platsen än..
Men snart har han bytt ut platsen för någon annan där också...
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Rebecca - Try to be yourself ! :

Hejsan!
Det vore superroligt om du skulle vilja tävla i veckans blogg hos mig. :)http://rebeccahnilsson.blogg.se/2013/january/v-5-vinnaren-ny-omgang.html#comment

Kommentera inlägget här :