Min stackars lilla tjej.

publicerat i Julie 0-2 månader;
Jag skrev med min älskade bloggvän Elin på facebook idag och berättade hur mycket Julie sover. De senaste två dagarna har hon nog bara varit vaken runt fyra timmar sammanlagt om man bortser från de halvvakna amningstillfällena som pågår i ungefär en halvtimma per gång.

Men gud straffar vissa med det samma heter det ju. Och idag har hon fått sån otrolig magknip efter att jag väckte henne strax innan tre att hon inte somnat om än. Eller, hon har tagit powernaps och resterande tid spenderat vid mitt bröst. Så, ja - nu är jag officiellt en arlakossa. (Det kändes inte bättre när Andreas kom hem med en amningspump från morsan åt mig idag också...)

Nu går hennes ögon bokstavligt talat i kors, magknipet är över tack och lov - men så fort hon "somnar" och jag lägger ifrån mig henne så slår hon upp ögonen och ger ifrån sig ett illvrål. Hon har helt enkelt bara beslutat sig för att inte somna... Så mamma är bäst nu helt enkelt. Bäst och orkeslös...

Psst...
Nu har hon "somnat" igen... 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

<3

2:a kommentar, skriven , av Riccie - Mamma till Lykke 1månad:

Har en lika envis dam här när det kommer till att sova på mamman.. Hon kan ligga på min mage och sova så tungt att jag tror hon är medvetslös, men får ja då den dumma idéen att lägga ner henne, ja då är hon klar vaken på 2 sekunder! Haha

3:e kommentar, skriven , av anna:

Naw lilla gumman
Hoppas att magknipet inte kommer tillbaka mer. Kram

Kommentera inlägget här :