Mitt förstapris.

publicerat i Barnen, Bilder, Julie 0-2 månader, Kevin 6 år;
Kevin är helt fantastisk. Har jag sagt det någongång?
Det känns verkligen som jag vunnit förstapris när det kommer till mina barn. (Om man bortser från Julies sugbehov och att hon vägrar ta emot nappen då...)

Jag har nämligen åkt på en ordentlig förkylning så orken ligger inte på topp, Andreas jobbar nätter och sover bort hela dagarna och Kevin är verkligen min räddande ängel. Han passar syrran så fort jag behöver byta rum, fixa mat, diska eller hänga tvätt och han kollar till henne så fort hon är vaken. Behöver jag fixa middagen så är han där och klappar och försöker underhålla henne. Sover hon så sitter han som en vakthund intill henne och leker med några leksaker och säger till vid minsta rörelse från hennes sida.

Åh, vad skulle jag tagit mig till utan Kevin?
Julie kan skratta sig lycklig över att ha en så fin bror som skyddar henne. Kärleken till mina ungar är verkligen obeskrivlig. Att älska en unge är otroligt, att få chansen att älska två är mer än magiskt.
 
Bara för att Kevin är så enormt duktig storebror (och mamman är trött och orkeslös), och för att skolan har planeringsdag - så ska vi springa över gatan och köpa hamburgare till lunch. Kevin klagar inte. Och verkligen inte jag heller.
 

Kevin försöker lära syrran att nappen faktiskt är en bra uppfinning.
Hon köper dock inte det utan "kräks" ut den hela tiden...


Mina älskade ungar ♥


Lilla rödluvan. (Mormor har stickat den otroligt fina mössan som får värma hennes huvud i vår)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Fina Kevin, så kul att höra om hur underbar han är mot sin syster!

2:a kommentar, skriven , av Jennifer:

så underbart :)

3:e kommentar, skriven , av Riccie - Mamma till Lykke 1 månad:

awww så söta dom är! Å vilken fantastisk bror han är! <3

4:e kommentar, skriven , av anna:

Duktig storebror han är<3

Kommentera inlägget här :