Ja mamma, jag äter!

publicerat i Denise, Kläder, Mat;
JA! Jag ÄTER som en flodhäst.

Det är enormt irriterande när folk kommenterar min vikt. Jag ser på mina kläder att de sitter som stora pösiga tygstycken mer än fasta plagg som de gjorde när jag väl köpte dem. Men jag kan inte rå för att jag har rasat i vikt. Jag är också väl medveten om att jag måste äta oftare speciellt nu när jag ammar, och jag äter onyttigt (extremt onyttigt ibland) för att öka min vikt eller för att enbart behålla min nuvarande. Men trots detta så rasar jag.

För tillfället väger jag fyrtionio. Det är de minsta jag vägt på säkert tio år. Efter min längd (höhö, den som inte existerar den heller) att dömma så bör jag väga runt 55 för att ha ett "normalt BMI." För övrigt så hatar jag ordet BMI. Det är sjukt att det finns rätt och fel och viktmått som bara får folk att må dåligt.

Jag mår precis lika dåligt nu som jag gör när jag gått upp några kilo för mycket.
Så back off.
 
Jag äter.
 
 

På min födelsedag i sommras, innan jag började rasa i vikt.
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Jag känner igen det där, alla bara pratar om att jag snart tynar bort. Men man kan ju inte göra mer än att äta ordentligt?!?

2:a kommentar, skriven , av anna:

tycker att du är jätte fin :) jag rasade mkt efter Joey det var först nu i somras när han var 1,5 år som jag gick upp lite i vikt. Kram

3:e kommentar, skriven , av linnea:

Denise ja har precis samma problem :-/ äter å äter endå rasar jag i vikt :-( å får också höra kommentarer om att jag måste äta...å jag äter sjukt mycket, och onyttigt ....just nu äter ja massa chips kvart i tio på kvällen tex :-P jag sökte dock hjälp för jag började må almänt dåligt blev trött huvudvärk humörsvängningar ja you name it ;-) d visade sig efter mycket tjat hos olika läkare och massa prover att jag har problem med ämnesomsättningen pga överproducering från sköldkörteln...har du kollat d? Syns med ett litet blodprov bara :-) ett tips från mig bara som vet hur d känns ;-) hur är det med er annars? Kram från Linnéa (Jamie och Rivers mamma)

4:e kommentar, skriven , av linnea:

Denise ja har precis samma problem :-/ äter å äter endå rasar jag i vikt :-( å får också höra kommentarer om att jag måste äta...å jag äter sjukt mycket, och onyttigt ....just nu äter ja massa chips kvart i tio på kvällen tex :-P jag sökte dock hjälp för jag började må almänt dåligt blev trött huvudvärk humörsvängningar ja you name it ;-) d visade sig efter mycket tjat hos olika läkare och massa prover att jag har problem med ämnesomsättningen pga överproducering från sköldkörteln...har du kollat d? Syns med ett litet blodprov bara :-) ett tips från mig bara som vet hur d känns ;-) hur är det med er annars? Kram från Linnéa (Jamie och Rivers mamma)

Kommentera inlägget här :