Åh, va trött jag blir.

publicerat i Vardag.;
Lunchen gick väll så där. Eller som vanligt kanske man ska säga?
Kevin demonstrerade på sitt sätt när jag valde att ge honom vatten att dricka istället för saft eller mjölk. Då vände han upp och ned på glaset och lät allt rinna ut över golvet, mig och bordet. Där gick min gräns. Innan det hade han matvägrat - trots att det omelett med tomat som han älskar. Han ville inte ha sin sked utan använde mina bestick och så vidare. Så det där med vattnet på golvet gjorde bara så att bägaren rann över. Så nu ligger han i sitt rum och stortjurar. Kanske för att han vet att han gjort fel - eller kanske för att han vet att han inte får komma upp. Vad vet jag. Men så som han gör ska man bara inte göra - så då får man avtjäna sitt straff med att sova middag utan lunch i magen. Så illa är det.

Nej jag ska gå in och få honom och sova nu - så han slipper få huvudvärk av allt skrikande.

image34

Kommentera inlägget här :