Jag hatar verkligen prov.

publicerat i Vardag.;
Jag läser och läser, nöter in och nöter in. Går vidare i min pappershög och nöter in yttligare lite till. Jag verkligen anstränger mig för att lära mig allt. Och vad händer. Jo - när man läst igenom cirka tjugo papper och går tillbaka till början igen, så har man glömt bort allt man läst tidigare. Underbart? Nej, bara förbannat irriterande. Detta får mig verkligen att tro att människan kommer från en fisk ursprungligen. Och inte vilken fisk som helst, utan guldfisken. Det skulle inte förvåna mig om forskare kommer på att vissa människor kommer från guldfisken och andra från delfinerna. Vissa kan förstå allt - medan vi normala människor i världen inte förstår någonting. Tack och lov för att jag har flera timmar på mig innan jag behöver gå och sova - och behöver tänka på att det är prov. I morgon har vi bara tre timmar i skolan, varav en av dem två timmarna är provtimme. Så då gör det ingenting om man pluggar till sent i natt och tills man ser i kors. Nej. Nu får jag ge mig och göra lite nytta.

Cheers.

Kommentera inlägget här :