Irriterande ord.

publicerat i Kevin;
Lite smått irriterande saker som Kevin upprepar dag ut och dag in, timme efter timme.

MIN. Allt är mitt, mitt, mitt tillock med mina tamponger har han börjat använda som leksaker...
NEJ. Han skriker så högt att taket skulle skaka om vi inte hade haft någon boende ovanför oss.
Oftast uppkommer nej i samband med att "Nu ska vi gå och lägga oss" eller "Nu ska vi äta".
JAG VILL INTE. Oftast kommer denna mening i ett fortsatt samband med nej.
VAD ÄR DET. När man har förklarat tio gånger vad det är för sak så så kommer fortfarande frågan, vad är det, igen.
VAD SA DU. Lika så här så kan jag upprepa hundra gånger innan jag ger upp.
SLUTA. Man får inte sjunga eller zappa på tv:n, då kommer detta ord fram.
DU ÄR DUM. När jag stänger av TV:n så är detta meningen som kommer varje kväll.
JAG SKA. Jag tror Kevin har uppdaterat barnspråket. Istället för Kan själv så använder han sig av "Jag ska".

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Viola:

ojdå, trotsåldern med andra ord:/

Kommentera inlägget här :