Mulleryggsäcken på!

publicerat i Kevin 6 år;
Jag hämtade Kevin nu vid två från dagis. När jag kom till dagis så lovade jag att Kevin skulle få välja mellanmål på affären om vi gick hem direkt. Givetvis skulle han bara ta vägarna förbi morfar och säga hej. Tur att det ligger på vägen hem och inte är världens omväg. Till mellis så valde han Risifrutti vilket inte förvånar mig, då han väljer det hela tiden.

I morgon ska Kevin börja på dagis först klockan nio. Dom har mulle i morgon och jag orkar inte stressa upp med Kevin för att skynda till dagis. Så istället tar vi en kort liten sovmorgon och går upp vid sju och därefter promenerar vi till dagis och så får han gå på mulle! Kul att mulleterminen äntligen kommit igång igen. Kevin blir så himla mån om naturen efter att han har varit på de lektionerna. "Man får inte skräpa ner i naturen, för det tycker inte mulle om mamma", säger han ofta.

Skönt att mulle finns och är en så stor inspirationskälla i hans liv just nu.
Min lilla krabba, liten men förnuftig.


I morgon åker Mulleryggsäcken på.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tintin:

sv: jo, det är klart.. men det är ett bra tänk från början eller så :)

kram <3

2:a kommentar, skriven , av jennifer:

har en tävling på bloggen, var gärna med och tävla, ni vinner en länk på min blogg!

kram

3:e kommentar, skriven , av merve:

Hej! Fin blogg =).

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

-Det är aldrig för sent att lära sig... ^^

5:e kommentar, skriven , av MIRA:

Men å vad gulligt " Man får inte skräpa ner i naturen, för det tycker inte Mulle om mamma" .. :)

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hej ! Va gärna med i min Dagens blogg tävling, det hade vart SKIT KUL om du va med!

http://saandriiiee.blogg.se/2012/march/dagens-blogg-vinnaren.html#comment

Kommentera inlägget här :