Han.

publicerat i Denise;

Han som väcker mig på morgonen med kaffe på sängen. 


Han som lagar mat till mig innan han ska iväg till jobbet, bara för att jag ska slippa.

Han som planerar våra äventyr.

Han som får mig att glömma bort mina största fobier för en stund.

Han som får mitt hjärta att slå två slag extra i sekunden. 

Han som får mig att skratta. 

Han som får mig att ha båda fötterna på jorden. 

Han som stöttar mig i alla beslut.

Han som föredrar att arbeta på högtider, så länge vi är där tillsammans. 

Han är den enda som får finska språket att låta sexigt. 

Han som låter mig utmana mig själv. 

Han som introducerar mig för finska traditioner och maträtter. 

Han som får mig att föredra hemmakväll framför utekväll. 

Han som tänker lika mycket på mig som på barnen. 

Honom. 
Det är han jag älskar så mycket att jag vissa dagar är rädd att gå i tusen bitar. 

Kommentera inlägget här :