Bland paddor och prinsar.

publicerat i

I vår stentrappa som leder ner till receptionsbyggnaden så bor det en padda. Han märks inte av på dagen. Men varje kväll, runt midnatt så tittar han ut och hälsar mig välkommen till mitt rum. Jag är helt övertygad om att han är min blivande prins om jag lyckas kyssa honom.


Han är bara skygg. Men jag ger honom tid, han är ju snubbe.. 

Jag har flyttat in i min stuga nu. Igår var första natten här. Jag sov kanske tre timmar i djupsömn och resten låg jag vaken för att ta in alla ljud. Att ligga ensam. I en mörk stuga. I en skog... man är inte kaxig alltså. 

I natt sover Alvin, en sjuttonåring sommarjobbare med mig i ett rum i anslutning till mitt. Jag blev nästan lite lättad av att han behövde sova över, då kanske jag lyckas somna in snabbare. 

Imorgon är det familjevecka på hotellet, vilket innebär sjukt långa dagar. Bara den här veckan ger mig 80 timmar. Nästa vecka lika så, typ. Och den avslutande veckan också. 

- hejdå juli. 
Välkommen utlandssemester. Varsomhelst.  

Kommentera inlägget här :