Flygplansljud, språk-kurs och storstädning

publicerat i

Jag har sovit skitdåligt inatt. 

Jag vet inte vad det var som orsakade att jag vaknade varje gång ett flygplan flög över mig i natt. Vanligtvis låter det ingenting - men i natt lät det vansinnigt högt. Så att vid två tillfällen var jag tvungen att gå ut på balkongen för att kolla så att planen i fråga inte nuddade trädtopparna utanför min balkong vid ett och kvart i två i natt. Men jag såg inga plan, utan hörde dem bara. 

Kan det vara luftfuktigheten som leder ljudet extra bra? Med tanke på att det var tjocka moln på himlen igårkväll så borde det vara en av anledningarna.

Julie vaknade halv åtta imorse och beslutade sig för att ha språk-kurs via youtube, innefrån Kevins rum hörs nämligen hur hon härmar en youtubefilm med ord som "Yellow... Red... Blue (låter något i stil med bleaw när hon försöker sig på engelsk accent som i filmen - så sött).

Idag SKA jag ta hand om mitt kaos här hemma. Har varit alldeles för trött och för seg för att ens titta på det. Men jag MÅSTE verkligen komma någonstans idag. I alla fall med vardagsrummet och min garderob. Kevins rum är det inte lika akut med. 

Så... nu vet ni vad jag har och göra idag ♡

Kommentera inlägget här :