Det är midsommarnatt.

publicerat i

Jag sitter på balkongen med ett gäng levande ljus. Det är midsommarnatt och ikväll har jag mött ett annat klientel på en midsommarfest. Helt nyktert för mig, så klart. Jag var mitt i mellan i en skara på 20-åringar och ett gäng på 50+. 


Fördelen av att se andra dricka - är just vetskapen om att jag aldrig vill bli som dem. Senaste gången jag drack mer än jag bör så klarade jag mig dock relativt bra utan större missöden eller rubriker. 

Alla ljus har blåst ut vid det här laget. 
Nu är det bara jag och kvällshimlen, ett tjockt lager moln, lite duggregn och en levande camping med glada semesterfirare ett stenkast bort. Basen dunkar dovt från uteserveringen fortfarande. Folk tjoar och tjimmar, som om att dem aldrig sett varandra tidigare eller hört den låt som kommer ut ur högtalarna. 

Det är kyligt i luften, men ändå så pass behagligt att jag kan vara utan både skor och strumpor. Men det är midsommar. Och den här dagen är känd för att bjuda på regn och rusk. Med andra ord så är sig midsommar lik. 

En känd låt ur högtalarna på uteserveringen, en bit bort från min balkong får avsluta den här kvällen. En låt jag inte kan namnet på, men som alla kan nynna till. 

Midsommar, 2017. 
Sov gott!

Kommentera inlägget här :