Jag har fått en ny förebild.

publicerat i

Idag har jag mått så dåligt. 

Jag har luckrat upp saker som jag grävt ner alldeles för djupt. Jag har pratat och öppnat mig så djupt jag orkat inför en person som jag känner mig trygg inför. Vissa saker som jag inte nämnt om för någon.

Jag behövde lätta på trycket. Ventilera mig. Tänka på mig själv en kort stund. Det är så lätt att ta emot andras problem och strunta i sina egna behov. 

Jag har fått en ny förebild. En person som jag tänker lite extra på när det känns som jag är ute på djupt vatten och tycker mitt liv känns tufft. En person som berört mig till tårar fast jag knappt känner personen i fråga. 

Jag spenderade eftermiddagen i skogen. Med hörlurarna i öronen, kvällssolen i ansiktet och naturen som omfamnade mig. 

Jag gick i täta snår bland ormbunkar, klättrade i berg och tog mig fram över breda ängar. Tillslut stängde jag av allt ljud och lät skogen och naturen säga sitt. Där satt jag i 45 minuter, mitt i ingenstans innan jag tog mig ner till vägen igen och vidare till strandhuset och bastun. 

Tack livet - för att du finns. 

Kommentera inlägget här :