Dagens göra är alla gjorda.

publicerat i Vardag.;
Nu är allt för dagen gjort. Det är skönt att veta att man inte har så mycket mer att göra. Tre tvättar har jag hunnit sätta på - skönt att höra att den fungerar i alla fall, den där tvättmaskinen som allt för sällan är på. Men nu har jag fått bort den mesta av tvätten. Bara någon nittiotvätt kvar - och kanske en och annan sextiotvätt. Så nu kan jag äntligen pusta ut. Jag har även hunnit med att tvätta alla våra kuddar till soffan och alla sängkläder. Så idag har vi fått det jätte rent.

Ronnie ska snart ner till hans jobb, i södertälje och lämna tillbaka bilen han lånat över helgen. Detta betyder att han måste städa ur den och greja - innan han får komma hem. Så det lär ta någon timma - eller två, kanske tre. Så jag och Kevin får ställa oss in på att få vara ensamma större delen av kvällen. Men det kan vara skönt det också. Då kan jag få ta det lugnt och sitta här en stund - vilket jag inte tackar nej till.

Kevin kommer nog att somna runt sjutiden ikväll. Han har inte sovit någon middag - vilket var lite planerat från våran sida då han ska till sjukhuset tidigt i morgon bitti. Vi åker nog runt åtta - för att jag ska svänga förbi skolan innan och lämna in lite papper. Skönt att slippa tänka på det sen.

Lite plugga, plugga skall man nog hinna med ikväll också - kan jag tänka mig.
Det är lika nödvändigt som resten här i livet.
SKÅL!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Em-pem:

Hejsan! Läs min blogg, och skriv gärna dina synpunkter, eller om du har egna erfarenheter eller tips. / Ems

Kommentera inlägget här :