Snart bär det av.

publicerat i Vardag.;
Snart är det telegrafen som gäller. Fan va gütt det skall bli. Vi har bestämmt oss för att vara där runt tio i nio för att försäkra oss om att vi kommer in. Denna gången vill jag inte stå utanför i flera timmar och vänta på att bli insläppt, icke sa nicke. Jag skall in och stå på första parkett framför scenen och digga till min governor.

Jag hade det i alla fall jätte roligt inne i stan med Linnéa, Louise och Jocke. Kevin var måttligt glad över att få åka tåg i över en timme - och tjejen framför mig såg måttligt glad ut hon också... eller inte. Men på hemvägen var det mycket roligare.

Det enda vi hant med att göra var att vara på donken och sedan sticka in till Jocke's lägenhet på drottninggatan. En SUPERFIN lägenhet som gick på ett X antal tusen i månaden. Hmm... Den var stor som en kyrka i storlek och bred som en minibuss. Ha ha ha  - stockholm och deras byggnationer. Suck. What you do, what you do.

Sen så var det dags att skilja på oss. Jag och Lollo tog vägen mot drottninggatan och bort mot stationen. Så kom det självklart en störtskur och vi gick som våta katter mot stationshuset. Vi fick dock hela drottninggatan för oss själva då vi insåg att stockholmarna är allergiska mot vatten och regn - då praktiskt taget alla sökte skydd under åhlenstaket och stod pressade mot väggarna. Jag kände mig nästan kunglig när jag spatserade drottninggatan fram. Enda anledningen till att vi fick "All eyes" mot oss var att vi stack ut på så sätt att vi inte sökte skydd och folk trodde att vi var sjuka i huvudet.

Louise har bilder på sin kamera - dem får komma in lite senare - vid något annat tillfälle.
Nu är jag redo och färdig för en helskön utekväll.
Cheers.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

hahah. jag ser en bild framför mig när ni går där i regnet och alla andra bara glor på er och ser fundersamma ut.. hahha

Kommentera inlägget här :