Hemma igen, men ska snart iväg.

publicerat i
Det är rusningstrafik idag. Vi hade gymnastik med rektorn som körde skiten ur oss med step up. Jag svettades så att det bildligt rann ned över allt. Första gången som jag verkligen kände att jag behövde gå och svalka av mig efteråt. Vilken jädra kondis våran rektor måste ha. Jag avundas henne till max - och alla svängar och sparkar med benen. Att man kan komma ihåg allt som görs.

Just nu sitter jag och käkar kladdkaka nästan som en biktning. Jag måste få upp dessa kilon som jag svettades ut under dagen. Det har gått ovanligt segt idag - att jag ens orkade gå upp i morse förvånar mig. Snart är det dags för arbete. Jag ska möta Tessan nere på stan och säga att jag rekomenderar henne som servetris - vilket jag verkligen gör, socialare människa får man leta efter. Den största frågan är hur länge jag skall arbeta ikväll. Om jag ens skall göra det..? Jag kanske bara ska bekanta mig lite med köket och komma i kontakt med italienaren. Hmm... Ja, det återstå se.

Jag tänkte i alla fall komma med ett förslag till henne om jag kan få praktisera hos dem under praktikveckan nu. Jag kör då gratis i en vecka - vilket jag tror blir jätte bra. Då får man ju verkligen bekanta sig lite med kök och personal. Jag tror inte att det kommer till att bli några problem alls!

Jag längtar verkligen till allt kommer igång. . .

Kommentera inlägget här :