Hönsmamma eller realist.

publicerat i Onördigt;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2853097.ab

Den där länken ovan ^ får mig att sluta andas. Jag skulle aldrig någonsin tillåta varken mig eller Kevin att bo på en sån där s.k näckrosö. Nummer ett så är det alldeles för litet för femtiotusen personer att bo på... tänk att i nynäshamn finns det rum för tjugofemtusen personer just nu i våran kommun, gångra det med två och alla dem ska få plats i en näckros. Knappast. Visst skulle det vara skönt att glassa på havet och kanske vakna upp i afrika en dag och sedan på antarktis nästa. Men nej, jag är för mycket av en realist för att ens kunna sätta min fot på en sån uppblåsbar ö. Kalla mig hönsmamma men om det är så att vi inte kommer att ha fötterna på fast mark längre så är det helt enkelt menat att det skall förbli vårat öde. Hur blir det med mat på en sådan ö by the way. Ska man ha tiotusen djur springandes lösa på näckrosöarna för att kunna jaga och sedan slakta. Nej du, ingen ö ska komma och hålla mig vid liv i tre veckor tills jag dör av svält - då dör jag hellre på annat sätt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Viola:

nä ush va hemskt att bo där! Varför gör de inget åt själva klimatförändringarana istället så behövs ju inte ens de där öarna!

Kommentera inlägget här :