Malin, Guitarhero och lägenhet.

publicerat i Vardag.;
Malin väckte mig i morse, självklart ! Ha ha. Precis när jag hade somnat om så ringde hon igen och sa åt mig att komma ner. Fem minuter senare var jag utanför hennes dörr, okammad, svettig och nyvaken. Vi satte direkt på guitarhero och började lira. Ha ha ha, grymt roligt vill jag lova. Jag klarade mig dock endast igenom en hel låt under hela tiden som jag varit där. Ha ha ha, så man får väl kalla mig för nybörjare då! Vi drack the och snackade en massa skit om allt från himmel och jord. Hade det riktigt mysigt faktiskt. Ha ha ha.

Sen hade jag ju viktiga papper att lämna in till nynäshamns bostäder. För vet ni? Jag har fått en alldeles egen lägenhet nu! En tvåa med stort kök, fint sovrum och jättefint vardagsrum. Jag är supernöjd och jätte glad! Jag har tillock med en egen uteplats på några kvadrat så jag kan inte få det så mycket bättre. Mamma och jag var inne och kollade på den i helgen, men med tanke på att ingenting var fastställt än då - annat än att jag hade fått ett grattiskort via posten där det stod att lägenheten var min (och att jag skulle komma in med mina inkomstpapper) så ville vi inte ta ut segern i förskott utan min mor fick i lugn och ro skriva mail och ha kontakt med dem på NHB och komma överrens om hur vida vi skulle gå tillväga. Men nu är den min i alla fall! Kontraktet kommer till oss som vi ska skriva på senast på torsdag och jag är så glad! Så första september (sista augusti) så får jag flytta in och min klasskompis och jag kommer att bo grannar. Ha ha ha.  Kan inte bli bättre.

Plus att det fortfarande är sommar då och jag får ta ut mina sommarmöbler och sitta ute och grilla. Mysigt.

Puss&Kram, julegran.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nettan:

Grattis gumman! Juste jag -Nettan läser din blogg, du ville ju veta sånt:D Puss o kärlek till dig

2:a kommentar, skriven , av Denise:

Tack min älskling! (L)

3:e kommentar, skriven , av micca:

Men gud! Grattis! Va skönt för dig att äntligen få ett eget place! :D

4:e kommentar, skriven , av Lilla Jag:

Det kunde inte löst sig bättre. Jättekul!

5:e kommentar, skriven , av Denise:

Lilla jag:

Ja - nu äntligen känns det som en stor sten har fallit till marken och man kan pusta ut! :)

Kram på dig! :)

6:e kommentar, skriven , av therese:

gud vad roligt för dig. jag är sjukt avundsjuk!! :( ha inflyttningsfest kanske (A) ? ;) haha

Kommentera inlägget här :