Myskväll.

publicerat i Vardag.;
Jag stod för matlagningen idag då pappa inte hade större ork (eller lust) att stå i köket, så jag erbjöd mig helt frivilligt att ställa mig och hushålla i några minuter. Det blev makaroner och stekt falukorv. Lagom att trycka i sig sådär på en tisdag. Sen var det utelek som stod på schemat och jag sprang runt på gården med bandyklubban i högsta hugg, samtidigt som grannens hundvalp lika kvickt var på och bet på bollen. Så söt är den lille rackaren. Sen var det baddags för Kevin vilket han uppskattade... fram tills dess att håret skulle tvättas. Då fick man som vanligt brottas och stå i för att få det rent. Men man gör vad man måste. Och så nu har Kevin tryckt i sig kvällsvällingen och vi har legat och myst framför piff och puffs spektakulära äventyr med Kalle Anka. Så man kan säga att min dag inte varit allt för händelselös.

Ibland har man tur helt enkelt.

Kommentera inlägget här :