Nu är vi rena.

publicerat i Vardag.;
Jag gick in i badrummet och satte igång vattnet. Det tog inte många minuter innan jag hörde små steg komma tassandes från vardagsrummet och mot toaletten. Ha ha ha. Han hade tillock med tagit av sig blöjan i hallen innan han kom in till mig, sötnöt där. Ett stort bevis på att jag verkligen vill bada! Jag tvingade honom att tvätta håret vilket inte alls var lika populärt som att bada utan hårtvättning. Och direkt efter att han tvättat håret så ville han upp. Så han klättrade upp på toalettlocket, tog ner en handduk och torkade sig snabbt. Sen gick han och hämtade en blöja och gav den till mig för att jag skulle sätta den på honom! Ha ha ha. Han vet i alla fall att han inte får kissa på mattan, vilket han har gjort ett X antal gånger i sitt liv. Hallmattan är så grymt svår att tvätta också. Men som tur är så hämtar han blöja själv så fort han känner att han blir kissnödig eller vill lämna badrummet. Duktig kille!

Han åt upp sin frukost som jag gett honom tillslut i alla fall. Skönt att veta att han har en grund i magen i alla fall - och att han inte är hungrig. Vi ska snart göra i ordning lite gulash till lunch. Smasken's. Soppa med lite gräddfil i. Det finns fan inget bättre.

SKÅL.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av TUMADRE:

bloggen har krånglat och jag har inte kunnat svara på kommentarer. tänkte iaf önska dig en bra dag idag :)

Kommentera inlägget här :