Tupplur.

publicerat i Vardag.;
Kevin somnade för en timma sedan. Börjar snart bli dags att väcka honom om vi ska hinna gå ner till dagis, sedan vidare ner på stan där jag ska ta ut pengar för klippningen och sedan sätta honom i friserstolen. Hoppas att det blir bra bara. Jag börjar bli lite smånervös av att veta att han ska klippa av sig sitt "långa fina hår" som egentligen inte alls är så fint, bara ovårdat. Men det är alltid så. Jag är helt enkelt född till att vara en hönsmamma, sorligt men sant. Det kan ju verkligen inte bli värre än vad det är nu, som sagt. Så han ska klippa sig, varesig jag gråter eller skrattar under hans klippning. Jag hoppas bara att han sitter still i stolen så att ungen får behålla sina öron hela.

Jag har ätit min gulasch soppa och Kevin gjorde det också till en början. Fram till den stunden då han tyckte att det var mycket roligare att ha maten utanför talriken än i. Så därav somnade han en tidig middag idag - vilket i hans fall kanske var lika bra!

Nej. Dags att försöka få i min kille lite mer mat nu.
Han kom precis upp från sin tupplur, passande nog!
SKÅL

Kommentera inlägget här :