Busskö, marknad och busskö igen.

publicerat i Vardag.;

Jag gick till Malin tidigt i morse för att åka till marknaden med henne. Det gick ju bra. Kevin fick frukost på vägen dit och alla ungarna var på måttligt bra humör. Det kunde inte bli bättre. Malin gjorde sig i ordning och jag tog på lillflickan kläderna och vi var redo att gå. Vi gick till busshållsplatsen vid ICA och väntade, väntade och väntade. En buss kom och den var proppfull av folk och människor, vagnar och barn. Så nej - den fick vi inte åka med. Yttligare en buss kom förbi - och lika så med den var det. Ha ha. Så vi passade på att gå in på ICA och handla medan vi väntade på en till buss; en och en halv timme senare! Vi handlade kex och drickor till barnen. Precis när vi kommer ut ur ICA så står våran buss framme. Så vi fick springa men vi kom med! Den var nästan helt tom på vagnar. Toppen.

Sen så gick vi och strosade på marknaden i några timmar för att sedan stå och vänta i en busskö i över en och en halv timme till. Jag köpte ingenting vettigt på marknaden i alla fall - annat än en ballong och lite leksaksbilar till Kevin som han kan få leka med här hos mamma och pappa. Stackaren har ju så tråkigt här annars.

Nu borde jag egentligen sova en timme eller så. Jag har legat och verkligen ansträngt mig och försökt att sova. Men det gick ju mindre bra. Mamma och pappa är barnvakt till Kevin och jag hör hur dem smäller ballonger där utanför. Ha ha ha. Så kul man kan ha. Jag är helt slut i kroppen - önskar nästan att jag kunde somna. Men jag somnar nog när jag vet att Kevin ligger och sover. Han har inte sovit någonting idag - så han lär somna ganska tidigt tack och lov. Jag också!

Jag träffade i alla fall en himla massa bekanta på marknaden vilket var roligt. Skönt att se annat än bara fyra väggar och veta att man faktiskt har vänner här utanför också! Nej, nu ska jag ta det lugnt och försöka blunda en stund i alla fall.

Ha det bra !
Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :