Elak klass.

publicerat i Vardag.;
Den här dagen har varit ganska rolig just för att det varit sista gången som vi haft restaurangen öppen för allmänheten. Först dukade jag och Emelie upp för cirka åtta personer som vi hade fått beställning på. Strax efter nio så var vi klara med uppdukning och strukning av sju dukar som minst sagt inte är ett allt för enkelt jobb. Sen så fick vi beställning på två till - sedan fyra till och sedan en tvåa till. Så vi fick jobb, tro mig. Jag var helt slut innan gästerna ens kom. Ha ha ha. Smart man är. Men sedan rullade dagen på precis som den skulle, med vattenkrig, slag i huvud och tomatsås i örat.  Ha ha ha. Min lärare är ärligt talat inte klok i huvudet. Han ropade på mig och sa att jag hade telefon inne på kontoret. Så hade dem smetat in telefonen i tomatsås och jag stoppade den självklart mot örat; dum som jag är. Ha ha ha.
Kladdigt blev det men kul har vi som alltid.

Och så nu är vi hemma och myser Kevin och jag. Han går runt och bubblar och har sig med katten och jag sitter och bubblar på MSN. Mysigt man kan ha det va? Men just nu vill jag bara slappna av innan min far kommer hem!

Puss&Kram

Kommentera inlägget här :