En till dag har gått.

publicerat i Vardag.;
Vet ni, jag har fått ett bostadserbjudande. Är jag glad eller? Nog för att jag vet att jag (säkert) inte kommer att få lägenheten. Men det är bara principen att det kan gå så lätt att få ett erbjudande som gör mig så glad. Läget av lägenheten och hem till min mor och far vore superb. Jag är ändå skitglad och gladare blir jag om jag får den, det kan jag ju garantera. Just nu är jag och Louise hemma hos mamma och pappa. Kevin ligger och sover, Louise och min mamma hjälps åt och pluggar och jag sitter här; vid mammas dator. I morgon skall jag ringa till tjejen som har lägenheten och be om att få komma dit och kolla in läget. Jag vill inte bo på något ställe som är stökigt. Inte för att det är det på just den byn som jag har fått bostadserbjudande på - men för säkerhets skull så vill jag åka upp och kolla och diskutera läget med hyresgästen. Jag vill även kolla in badrummet och sovrummen. Nämnde jag att det är en trea? Fatta stort det kommer bli för mig och Kevin att ha det ensamma. Ha ha ha. Men det blir nog jätte bra det också. Jag är så glad - så glad.

Jag och Louise har varit och promenerat en massa idag och för att kompensera våra promenader så gick vi och tog oss en kebabsallad respektive pizza. Ha ha ha, mycket gott. I morgon är det klassåterträff, jag får dock se hur morgondagen ser ut för mig. Det vore synd om man missade det. Men vad ska man göra? Man får väll nya chanser som sagt... Men mitt mål är att gå ner dit en liten stund och snacka med mina gamla klasskompisar från nian. Det var trots allt tre år sedan som jag träffade (dem flesta) sist, eller som vi i alla fall hade någon större konversation med varandra.

Synd bara att inte min prinsessa kan komma... Linnéa. Men hon bor som sagt några (läs många) mil här ifrån och har nog en hel del att tänka på själv nu! Jag tänker på dig en massa nu i alla fall, mitt hjärta. Jag älskar dig till miljoner.

Idag i köket under skoltid så fick jag ge igen till killarna efter det att dem panerat en disktrasa till mig. Min hämnd innehöll en burk med surströmming och en (en gång i tiden) god-lukt-på omklädningsrum! Dem lär ju planera någonting värre till mig då den största delen av dagen bestått av vattenkrig och illaluktande omklädningsrum. Men, t.-t.t. Mina planer står bara bakom nästa hörn, så killarna får helt enkelt passa sig!

Nej nu ska jag hitta på annat.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av http://TUMADRE.blogg.se:

kul med ett bostadserbjudande! :)

2:a kommentar, skriven , av http://TUMADRE.blogg.se:

håller tumamrna för dig!
jag fick första lägenheten som jag fick erbjudande å, så jag hoppas verkligen.

Kommentera inlägget här :