Full av tankar.

publicerat i Vardag.;
Ena sekunden vill jag gråta. Jag sitter och sväljer klumpen i halsen och försöker svälja alla tankar jag har. Men ena sekunden efter den andra så kommer det nya tankar. Hur blir det efter augusti, hur blir det med en egen lägenhet. Hur går det med Kevin, kommer jag ens kunna ha honom. Det mest ledsamma är att vi som kännt varandra i tre år är främlingar nu. Vi verkar inte känna varandra längre, trots att vi delar och har delat på någonting så stort. Jag vet inte om han verkligen berättade saningen idag eller om han ljög mig rätt i ansiktet, igen (?),  jag vet bara att jag aldrig mer vill ha det så eller vill känna den känslan i kroppen som ligger i mig just nu. Man är dum när man är femton och då man tror att allt skall vara för evigt. Men jag trodde aldrig att jag skulle vara lika dum nu när jag är arton och mognat till mig några år.

Jag vill bara skrika, högt, länge och gråta till smärtan i bröstet går över - om den någonsin kommer att göra det.

Mamma och pappa kommer hit med mat åt mig snart, jag älskar dem massor. Tack för att ni finns. (L)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamsen:

Vi älskar dig och Kevin också! Var så säker, allting kommer att ordna sig på ett eller annat sätt./Ma o Pa

Kommentera inlägget här :