Måndag på riktigt?

publicerat i Vardag.;
Lagom roligt var det i morse när man kom till skolan. Första lektionen var inställd, alla i klassen tycktes hålla kontakten med varandra för att informera den informationen, utom jag och Idah. Där satt vi och väntade, i fem, tio, femton minuter innan vi bestämmde oss för att ge upp. Idah erbjöd sig att bjuda på en Cola på ICA, så vi sprang dit och satte oss och fikade i en timme. Tänk att en burk cola kan ta så lång tid att dricka upp. Därefter promenerade vi ner i köket där vi satte oss vid datorn och började trycka i väntan på att den andra lektionen i köket skulle börja. Projekt och företagande, med Louis. Lagom rolig lektion som inte höll i sig i längre än en timme. Så det var hela min dag, tro det eller ej. Och så kommer det troligtvis att se ut varje måndag i massa veckor. Louis's lektion har väl aldrig överskridit en och en halvtimme, under alla de tre åren som jag gått i skolan. Han är den enda läraren som troligtvis aldrig dragit ut på tiden för att  verkligen dra ut på lektionen. Nej, istället berättar han om olika restauranghistorier som (självklart) har med ämnet att göra - om deras lyckanden samt misslyckanden. Det roligaste måste jag påstå är det sistnämnda, grym som jag är!

Efter lektionen så tog vi bussen hem och nu sitter jag hemma hos papp's och ska äta chili con carne, smarrigt.
Pusskalas.

Kommentera inlägget här :