Tuffa tider.

publicerat i Vardag.;
En riktigt "tuff" dag!
Jag och Elin har i leksaksaffären;
- Haft besök av en Dansk som skulle ha vykort av nynäshamn. Och innan jag fattade det...
- Vi har spelat flöjt och dragspel, riktigt vackra instrument - måste jag erkänna.
- Vi har ätit pepparkakor och tryckt ner dom i halsen på varandra (bildligt talat).
- Spelat in en film på mig när jag rockar rockring och låter som en "höna" ehm. Men det gör jag inte. Jag vet ärligt talat inte vad jag låter som...
- Stutsat med en stutsboll fram och tillbaka till varandra, samt krypit på golvet och letat efter bollen när den försvann.
- Lekt prinsessor med kronor på huvudet.
- Tagit löjliga kort med mobilen som hon skickade vidare till sin pojkvän.
- Lekt Cowboy och Clown, med hatt - respektive näsor.
- Pratat med barn.
- Skojat med människor.
- Gav Matildas mamma en stöt med våran stötpenna.


Sen har jag:
- Åkt hem till mamma och pappa och hämtat Kevin.
- Åkt vidare till Johanna på kalas.
- Åkt hem efter X antal tårtbitar. (Jätte god tårta hjärtat!)
- Satt mig vid datorn och ätit middag...


 

Bjuder på en gammal bild av Kevin... Och mig... som tolvåring! 

Kommentera inlägget här :