Audition.

publicerat i Vardag.;
Jag kom upp i tid i morse. Kvart över fem för att vara exakt. Mycket - tvinga mig själv - motivation krävdes innan jag kom upp ur sängen. Jag var grymt trött, snorig i näsan, hostade lungorna ur mig och hade en supergrinig son att ta hand om. Men det löste sig, allting! Jag åkte mot stan med sjutåget och kom in vid halv nio. Då satt det redan en tjej där och väntade. Folk började droppa in vid kvart i nio och innan klockan va fem i nio så hade hela salen fyllts. Vi gick till deras matsal a.k.a greenroom där vi fick sitta på en lång audition. Ganska kul var det. Vår grupp var en grupp på runt tio pers medan den andra gruppen 0var sjukt många fler. Det bjöds på fika, på te och bullar innan själva allvaret sattes igång. Vi fick visa vad vi tog med; jag och en annan tjej vid mitt bord hade valt samma.. jag fick dock berätta först - tack och lov. 

Vi fick veta massa information om grönan, om vem och vilka det var som ägde och som hade ägt parken. Vi fick veta att alla som vistades i rummet var få utvalda av mer än 12000 ansökningar. Lite soft. Ha ha ha.

Sen fick vi ... ja vad fick vi göra. Prata med våran kompis som satt brevid oss. Min hette någonting jätte konstigt och bodde i chicago - han var tjugotvå och pluggade något skit i USA. Det är allt jag kommer ihåg från honom. Men han var jätte trevlig. Mitt emot mig satt Linus Whalgrens dubbelgångare. Han var tjugo och såg exakt ut som honom. Brevid Linus satt en tjej från stan med världens största personlighet. Det kändes lite som att Linus och hon tog överhand med gruppen. Hur som helst...

Efter alla prov och tester så fick vi en individuell intervju med våran handledare. Alla var verkligen jätte trevliga och vi hade en skitrolig dag på ungefär tre timmar. Kom hem till nynäs igen vid två tiden, kanske. Kevin somnade påvägen hem och har sovit sen strax efter tre / halv fyra,

TACK LOUISE FÖR ATT DU ÅKTE MED MIG IN TILL STAN / ÅKTE HEM / ÅKTE IN TILL STAN OCH MÖTTE MIG SÅ ATT VI KUNDE ÅKA HEM TILLSAMMANS!

Kommentera inlägget här :