Det här med framtidsdrömmar.

publicerat i Denise;
När jag var mindre, låt oss säga runt 8-9 så hade tjejerna i klassen kommit in i en "modellålder". Alla snackade om att dom ville bli modeller när dom blev stora. Så mina tidigare vetrenärplaner lades på hyllan för jag, med mina dåvarande 129 cm ville ju också bli modell. Men det gick ju inte, för enligt tjejerna i klassen var man tvungen att ha jättelånga ben, jättelånga ögonfransar, utväxta naglar och väga så lite som möjligt. Så då passade jag inte in. Och som tjej skulle man absolut inte leka med killarna i klassen, vilket jag gjorde hela tiden, klättrade både i berg och träd vilket gav mig blåmärken och rivmärken på hela kroppen.

Så där någonstans slutade jag drömma om vad jag ville bli som stor. Jag tänkte att det kanske var lättare att ta dagen som den kom, mer än att sträva och ha ett mål. Och det ser ju vi alla hur bra det har gått. (Host host).

Kommentera inlägget här :