Är det inte dags snart...?

publicerat i Denise, Kevin 6 år;
Alla som känner mig eller känner till mig stannar mig och frågar om det inte är dags för att klämma ut bebisen snart. Och gud vad jag önskar att det fanns ett utsatt datum för förlossningen så man kunde säga att "jo om tre veckor och två timmar och trettiosju minuter kommer hon!". Det verkar liksom vara det enda folk är intresserade av att veta, "om det inte är dags snart...", och jag kräks på den frågan, verkligen. Det är ingen höjdare att "springa" runt med en övervikt och svara på denna fråga gång efter gång...
 
Idag blev jag stoppad fem gånger på hemvägen av bekanta som ställde just precis den frågan.

En annan fråga man kan ställa istället är "Hur mår du?"
Det känns som en fråga jag kan svara på i alla fall. Även fast det är olika från dag till dag eller timma till timma.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Jag har hört om det där. Vissa berättar också om att den sista tiden går det knappt att ringa folk för då tror dom antingen att förlossningen är igång eller att bebisen är här.

Svar: Jag ringer inte folk längre, och svarar knappt när folk ringer =P haha.
Denise

Kommentera inlägget här :