Dagens fynd.

publicerat i Gravid, Kevin 6 år;
Det känns inte som det blir någon bebis idag med ett super-unikt födelsedatum. Trist för henne, men skönt för mig, nu får hon inte komma ut imorgon - då blir Kevin jätteledsen om jag inte kan närvara på luciafirandet. Jag har haft enorma sammandragningar idag att inte ens ett bad hjälpte. Sjukt vad mycket kroppen måste förbereda sig för att få ut ett barn helt plötsligt. Men ingen bebis i natt eller imorgon bitti, tack!
 
Julgransdräkten är färdigsydd. Några julgranskulor hade spruckit och var tvugna att bytas ut och glittret hade fallit av. Tur att jag har Andreas som är proffs på det mesta, så han hängde upp dräkten i taklampan och sydde klart den, haha. Så i morgon ska jag ta med mig kameran så ni får se lite bilder från luciafirandet!

Idag fyndade jag på vägen hem från skolan. På taket till röda korset hängde det enorma istappar så jag tänkte att jag skulle gå in och kolla om dem hade ringt till någon angående detta - och det var åtgärdat redan, men det tar tydligen tid att få ner dem då det är en massa andra hus och lägenheter i stan som står som prio ett...

Hur som helst så passade jag på att ta mig en vända där inne och kolla lite och fann en "mitt första år"-bok med bilder från Elsa Beskow. Det bästa av allt är att alla böcker där nere kostar en krona.
Så dagens fynd helt klart. (Jag har en precis lika dan från när jag var bebis som min mamma fyllde i!)
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Wiilow [Foto Tankar Känslor]:

Jag väntar med spänning tills lillan kommer men
jag håller med Kevin faktisk :)


2:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Vilket roligt fynd! En sån vill jag också ha men hade hellre haft en lite äldre än de som finns att köpa idag.

Kommentera inlägget här :