Stormsnack.

publicerat i Onördigt;
Jag älskar dagens väder, så länge jag bara behöver vistas inomhus så klart. Bilarna kör som galningar här utanför när dem upptäcker att snömodden har ett stadigt grepp om bilhjulen. Andreas har redan varit ute och hjälpt till att få bort en bil som satt fast och fler lär det bli innan detta snöväder gått över.

Skolorna har börjat stänga ner och ber föräldrarna komma och hämta sina barn pg.a ovädret. Men nu verkar det som att snöfallet avtagit en stund i alla fall. Det känns ändå som det är lugnet före nästa storm. Sedan igår har SMHI ändrat sin väderprognos fem gånger tror jag... så inte ens dem har koll på vad det är för väder uppenbarligen.
 
Är det samma sak i Norrland så kommer jag garanterat flytta dit, att kollektivtrafiken stängs ned, skolorna stänger ned och vägarna inte blir plogade. Tänk så långa skollov barnen måste ha där uppe.

Å andra sidan så tvivlar jag starkt på att det skulle hända där uppe.

Kommentera inlägget här :