Min sötnos.

publicerat i Vardag.;
Stackars krabban.

Han har åkt på vinterkräksjukan, så nu - en halvtimma sen så spydde han i sängen. Tack och lov så klarade sig både madrass och kuddar. Lakanet åkte dit, men det är ju inte hela världen - bara att köra 90 grader i tvättmaskinen i morgon.

Men vilken krigare man har. Han spyr som ett djur i en hink som står bredvid sängen (den blir vi nog tvungna att bränna upp i morgon), kliver upp ur sängen och tvättar händerna och går och lägger sig igen. Han är för bra min grabb.

Så klart så kvider han och vill att man ska tycka synd om honom också. Och det gör jag gärna. Jag blir hemma från jobbet med honom veckan ut för att inte smitta de andra barnen på min förskola. Man ska ju vara hemma 48 timmar från det att man spytt sist. Det gäller hela familjen, enligt min mening. Så karantän för oss i några dagar. ♥

Kommentera inlägget här :