Ensambarn.

publicerat i Kevin 6 år;
Den här veckan har Kevin fått en ny DVD-film, en träningsoverall till skolan börjar i höst(han fick det idag av min mamma) och lite tidigare idag ringde mamma och sa att pappa (morfar) köpt en ny cykel till honom. Han är inte alls bortskämd. Vi får sluta ge en massa saker utan anledning - och kräva att han ska göra saker för att förtjäna det istället. Som att vara duktig och städa sitt rum i en vecka. Eller något annat bra som man kan belöna. Men det är lätt att han blir bortskämd med tanke på att han är enda barnet boendes här, samt "typ" mormors och morfars enda barnbarn som inte är över tretton.

Ni vet väl att jag har sex syskonbarn varav den äldsta är ett år yngre än mig, och därefter en som är två år yngre, en som är fem år yngre, fyra år och sex år. Sen blir det ett glapp på några år - då jag har en systerson som är nio.

Tänk vad fort tiden går. I höst börjar Kevin i sexårsverksamheten. Helt galet. Jag har lite ångest över skoltiden faktiskt. Eller ganska mycket ångest. För mig är ju Kevin bara en bebis fortfarande, även om han väger som åtta nyfödda.


Den nya träningsoverallen han fick av mormor.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av MISS ALICIA:

Hej,



Ta jättegärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där du hittar spännande brittiska märken!



Vänliga hälsningar,

Miss Alicia

2:a kommentar, skriven , av Annelie:

Ja det är väl inte en av hennes mest kända filmer direkt, och jag vet inte om jag skulle rekommendera den heller hahaha ;p Men det är alltid kul att nostalgi-titta på saker man såg när man var liten.



Jag gör/har gjort samma sak med min dotter, måste jag erkänna. Det blir nog väldigt lätt att ensambarn får lite mer saker då man bara har dem at köpa till. The good news är att hon inte blivit bortskämd av det. Så länge man lär barnen bra värderingar samtidigt tror jag inte att det är någon fara :)

3:e kommentar, skriven , av Lilly-Rose:

Hejhej!

Hoppas allt är fint med dig.

Om du inte redan har sett filmklippet om KONY2012 så måste du se det. Det är otroligt viktigt!!!!

Filmklippet kan du hitta här:

http://iamlillyrose.blogg.se/2012/march/kony2012-kolla-hela-videon-det-ar-otroligt.html

4:e kommentar, skriven , av Ida:

Allt är bra med mig :)

O du?

Kram♥

5:e kommentar, skriven , av Linora:

SVAR: Det är bra med mig med.

Vad ska du göra idag? ;D

6:e kommentar, skriven , av Julia:

gjort idag? :)

7:e kommentar, skriven , av Isabelle :]:

Sv: Haha ja visst :D

8:e kommentar, skriven , av emma:

sv. haha du är knäpp!! :D (inget illa menat hoppas jag att du förstår!) fast jag håller med dej om att humlor kan vara söta. speciellt de små babyhumlorna haha. men jag är ändå rädd för dem haha!



däremot tycker jag grodor, ödlor och sånt är gulliga haha. ^^

9:e kommentar, skriven , av anna:

sv: tack snälla du:)

vilken fin blogg du har:) här kommer jag kika in fler gånger, kram

10:e kommentar, skriven , av Amelia ♥:

Hah, tack! :)



jo, allt är bra! hur är det själv? :d

11:e kommentar, skriven , av torpartanten:

Nu är det dags att reagera och agera, såhär ska inte barn behandlas! Kika in på min blogg för att läsa mer eller följ länken.



Det handlar om KODY 2012! ht Har ni inte hört om detta så är det på tiden att det sprids!tp://kony2012.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/

12:e kommentar, skriven , av jessica:

åhh tack du anar inte hur mkt det värmer bara få läsa en sån kommentar. Ibland behövs det inte mycket för att man ska vara glad igen. Vaknade på fel sida idag och det är kaos i mitt huvud. :) kram

13:e kommentar, skriven , av julia:

-tack du med! ja allt är bra med mig och du? :)

kram<3

14:e kommentar, skriven , av julia ♥:

Fin den ser ut :D

15:e kommentar, skriven , av linnea:

Sv: Tack desamma!

Allt är bara bra, själv? :D

16:e kommentar, skriven , av JonnaP:

Heej! Anmäl dej till Dagens blogg?! :) Klicka in på min blogg bara, lätt som en plätt att anmäla sej! :)

Glöm bara inte att läsa igenom hela inlägget ;)



Kram Jonna! :*

17:e kommentar, skriven , av moa:

Har dagens blogg tävling. Tryck på länken nedanför för att vara med!

http://moannaa.blogg.se/2012/march/blogg-tavling.html#comment



- Ursäkta om du/ni inte gillar sånna kommentarer. Kram!

18:e kommentar, skriven , av Nora:

FIN BLOGG! :)

allt bra? :D

19:e kommentar, skriven , av we will never walk alone-riktigt torr humor:

Vilken fin overall, sån har jag letat efter till min grabb.

20:e kommentar, skriven , av frida nyburg:

ja älskar den färgen:)



allt bra?



kram Frida

21:e kommentar, skriven , av maria:

fint som snus!

22:e kommentar, skriven , av Becca:

Mysig blogg du har :) Syskonbarn har jag inga.



sv: Tack, längtar tills det blir lite varmare, då kan jag använda den!

23:e kommentar, skriven , av julia:

- nej jag ska inte göra något speciellt och du?:)

hoppas du får en bra kväll !

kram :)

Kommentera inlägget här :