Skönhetsideal.

publicerat i Tjejsnack;
Jag har tänkt på en grej ett ganska bra tag. Tjejer som målar över sin näsa på bilder? Whats up with that?
Skäms dom över den? Sitter den ivägen? Är den för stor eller för liten? Konstig i profil? Och VEM är det som har sagt att den är så ful att dom  väljer att måla över den med en fyrkant eller prickar eller ränder?

Vem är det som har gett er ett så dåligt självförtroende att ni inte vågar stå för hur ni ser ut?
Jag är en average joe. Jag var aldrig någon populär tjej och tillhörde därför inte dom som klassades som snyggast i plugget, jag var inte heller någon som blev utsatt på ett negativt sätt. Men jag skulle aldrig låta mig skämmas över hur jag ser ut.

Alla är vackra - vare sig du upplevs som tjock eller mal, lång eller kort, fyrkantig eller rektangulär, päronformad eller äppelformad, brunögd, blåögd, grönögd, blond, brunett, eller svarthårig, kines eller afrikan, europe eller amerikan.

Ni vet att vi föddes utan smink va? Och att vi förhoppningsvis kommer att dö utan också.
Så varför inte bara vara au naturell?


Våga vägra smink. Våga vara dig själv. Våga va unik!
För ingen ser ut som du!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av amanda - vivalamandy.blogg.se:

sv: Ja, visst! :D

2:a kommentar, skriven , av Felicia Falk:

Ja, det hoppas jag faktiskt också! ;) hehe,



kram.

3:e kommentar, skriven , av Ida's ♥:

Sv: Ja jag får hoppas det haha :)

4:e kommentar, skriven , av Ida's ♥:

Sv: jag går i 7:an :)

5:e kommentar, skriven , av Molly:

sv; vad roligt med besök! :D

några vänner kommer över och ska ha tjejkväll! :D

6:e kommentar, skriven , av ~ L I N N ~:

Härligt!

jodå det är bara bra :D

Vad gör du då?

7:e kommentar, skriven , av Ebba:

Tack ska du ha! :D fin blogg du har!

8:e kommentar, skriven , av Ida's ♥:

Sv: Jaså? Haha va bra då! :)

9:e kommentar, skriven , av sassa:

Jag har aldrig smink numera. De e så jobbigt och huden blir lite förstörd/irriterad av smink :)

10:e kommentar, skriven , av ~ L I N N ~:

Roligt!

Jag tare bara lugnt :)



Btw, måste bara påpeka att du ser inte alls ut att vara 22 :o

11:e kommentar, skriven , av Emma:

Tack du med!:)

12:e kommentar, skriven , av Jessica:

fin du är! :) kram

13:e kommentar, skriven , av Molly:

sv; Blir det säkert! :D

Vad ska ni hitta på då? :)

14:e kommentar, skriven , av Solin (solinjamil.blogg.se):

Det här var en jättebra text, du skriver jättebra verkligen!



Sv: Åh tusen tack! Jag blev också jättenöjd med den:)♥

15:e kommentar, skriven , av Molly:

sv; okej, låter trevligt! :D

16:e kommentar, skriven , av marina:

sv. varsågod, låna du det. :) Har mycket mer av var det kom från, så bara säg till om du vill låna några fler bra ord. :)

17:e kommentar, skriven , av Lina (gästbloggar hos Alicia):

sv; Visst är det! :D

18:e kommentar, skriven , av Sandella:

bra skrivit!



Sv. Va kul, hope u liked it! ^^

19:e kommentar, skriven , av sandra:

ja jag går sista året :)

20:e kommentar, skriven , av Solin (solinjamil.blogg.se):

Sv: Åh tack! :) Hur menar du att den passar min personlighet? :D♥

21:e kommentar, skriven , av sandra:

tack snälla! vad glad jag blir :D

22:e kommentar, skriven , av marina:

sv. Haha :P Gör det! Lovar att vi är bättre än de andra ;)

23:e kommentar, skriven , av Madeleine ♥:

sv; tack så jättemycke! :)

24:e kommentar, skriven , av Amanda:

Det kan vara rätt irriterande, OM man gör det hela tiden, på varje bild. Som jag till exempel, jag har gjort det på några bilder, just för att min näsa/ansikte ser helt weird ut. Allså näsan kan typ se mörk, röd, smal eller tjock ut...



Jag gör det inte på varje bild, även om jag inte gillar mitt face!

25:e kommentar, skriven , av Gabriella:

Tack så himla mycket Denise!! :)



26:e kommentar, skriven , av ~ L I N N ~:

Haha skulle tippat på de jag med (a)

27:e kommentar, skriven , av Moa:

Sv: Japp, SUUUUPER gott :)

28:e kommentar, skriven , av Ida's ♥:

Sv: Haha jaha, va roligt! :)

29:e kommentar, skriven , av Elin Wallerström, ':

Svar: Hehe, jag också! :D

30:e kommentar, skriven , av Jenny Gunnarsons tankar, foton & musik (Fotograf):

Nu kan du tävla om ett armband från märket Humanity / Good Works på min blogg! :D

31:e kommentar, skriven , av Tove Åkerlind:

Hejsan, haft en bra dag ? gjort någe roligt? :)

Kram.

32:e kommentar, skriven , av Fanny:

Känner ingen press vad gäller smink elr något ! Dock vikt! Känner mig konstant utstirrad :s

33:e kommentar, skriven , av Ellen:

Jaa jag håller verkligen med! Varför måla över näsan tycker bara att det förstör bilden.

Allt bra annars? :)

34:e kommentar, skriven , av BINA:

håller verklingen med dig! jätte fin blogg förresten :)

35:e kommentar, skriven , av Adine:

Bra skrivet! :)

Svar: Ja, det var inte kul... Men jag är nykterist av flera skärl. Det är ju inte sunt att dricka alkohol, man blir någon man inte är och gör saker man annars skulle ha vett nog att avstå ifrån osv osv.. :P Listan kan göras lång! Jag förstår det.. Det är nog ett vanligt problem, att man måste välja vänner+alkohol eller inga vänner+ingen alkohol. Sorgligt!

36:e kommentar, skriven , av cassandra:

Jag tycker det är bra att det finns folk som du faktiskt, men många, tex jag, använder ju smink för ja, jag ser faktiskt hemsk ut osminkad :$

och om man kan gå från att inte alls vara snygg till att bli söt, borde man inte sminka sig då?

det tycker jag iallafall, men man behöver ju inte överdriva! Men folk gör såklart som de själva vill... ^^



Och detdär med att man täcker över näsan, jag skulle nog våga påstå att det är en rätt fjortis-ish trend. förutom fjortisar är det inte så många som gör det faktiskt ^^ och om man nu gör det kanske det är för att typ, man fick en bra bild på sigsjälv men där näsan ser jätteful ut!

så det är ju liksom samma sak som att täcka för ögonen eller munnen, för att de blev fel. c:

37:e kommentar, skriven , av Annie:

Jag håller med dig.. det blir på något sätt "fulare" när man målar över sin näsa. Jag tycker inte näsor är så farliga, och jag önskar att människor kunde tänka som du.



Jag är lite halvmullig och folk brukar stirra på mig för att.. wtf, jag vet inte? Ska jag se ut som en pinne eller? Jag har dock alltid haft dåligt självförtroende.. blir typ paranoid när någon stirrar/blänger på mig (händer jämt när jag är ute). Så jag tänker typ "är jag så ful? tjock?".. Lite dumt när folket inte hjälper en med ens tankar. Sen försöker andra säga att "ja men dom stirrar kanske för att dom tkr du är söt?" Fast nä :P

38:e kommentar, skriven , av Alice:

Bra sagt så rätt :)

39:e kommentar, skriven , av Louise:

sv; Taaack så jättemycket! <3

40:e kommentar, skriven , av Linnéa Lindell:

Ny design - www.lindellofsweden.blogg.se

Hiss eller diss? Kommentera gärna vad du tycker, kraam! (:

41:e kommentar, skriven , av Lovisa mode,foto&vardag:

sv: tack! :)

42:e kommentar, skriven , av Manar:

Sv; tack!

Puss

43:e kommentar, skriven , av Mikaela:

Svar: ja det var den! Rekommenderar den! :)

44:e kommentar, skriven , av H A N N A:

Sv: Tack det värmer! :)

45:e kommentar, skriven , av kajsa:

Bra skrivit, jag håller med dig!

Man är vacker som man är :)

46:e kommentar, skriven , av cammie:

=)

47:e kommentar, skriven , av Klaudia & Isabel!:

Hej ! Vad gullig & bra blogg måste vi säga!

besök gärna våran & kommentera & följ den .

Vi försöker nämligen få fler besökare så att vi kan börja

starta tävlingar & en massa roliga grejer som ni kan få vara med på

, så besök & kommentera

& försök att följ , vi gör alltid detsamma på din blogg !

Dessutom uppdaterar vi jätte mycket så

Kramar / Isabel & Klaudia :)



http://ajdee.blogg.se !

48:e kommentar, skriven , av Moa:

Sv; Tack :)

Kul att du tycker om dom! :D

49:e kommentar, skriven , av Matilda:

Tack så mycket!

50:e kommentar, skriven , av Klara:

Sv: Haha, ofta?

Den enda på gotland är min morfar och hans 'tjej' och jag har varit där typ varenda år sen jag föddes :)



Gotland är sjukt fint, du borde åka dit igen :D



Ser du på mello nu? :)

51:e kommentar, skriven , av Jossan:

sv: JA, så himla underbar film! :D

52:e kommentar, skriven , av Daniella:

Sv; Tack så mycket! :)

53:e kommentar, skriven , av petra:

Bra inlägg! du har helt rätt

54:e kommentar, skriven , av ♥ Foto & design:

svar: åh tack :D

55:e kommentar, skriven , av amanda:

sv: tack :)

56:e kommentar, skriven , av Johanna (johannaalexis.blogg.se):

Svar: tack då mycket! :)

57:e kommentar, skriven , av DAVID - tillfällig Fotoblogg denna vecka!:

sv: Tack! :D



Bra inlägg! :)

58:e kommentar, skriven , av Claudia - 13 år gammal:

fin blogg

59:e kommentar, skriven , av Sara:

sv: Tack! :D

Just nu håller jag på och testar systemkameran, har inte använt den så många gånger än, men kul att du tycker om dem! :D

60:e kommentar, skriven , av johanna:

sv: tack så mycket! :D

61:e kommentar, skriven , av Johanna sühl:

sv; aww! tack så mycket! det värmer verkligen! :)



Ska du göra imorgon då? :)

62:e kommentar, skriven , av Esmeralda<3:

Brukar du titta på melodifestivalen?

Isåfall vem hejjar du på??^^

Kram!

63:e kommentar, skriven , av Linny:

söt



ha en bra dag!

64:e kommentar, skriven , av Emelie:

sv: Tack så jättemycket ^.^ den är verkligen underbar! (:

65:e kommentar, skriven , av felicia:

Sv: tack !



66:e kommentar, skriven , av Em.:

sv. eller hur :D jag älskar dem

67:e kommentar, skriven , av Dahlia - Bröstförstorning med byggsilikon:

Vad du är fiiin !

68:e kommentar, skriven , av Phoebe:

Hej! Skulle vart snällt om du kollade in min blogg har frågestund, kram!!

Kommentera inlägget här :