Nackdelar med att vara vuxen.

publicerat i Denise, Värt att tänka på.;
 
Vad lär vi våra barn?
Vad lär våra barn sig av våra beteenden?

Att det är okej att skrika på varandra när man inte kommer överrens, att det är okej att kasta saker i marken, smälla i dörrar, och att man inte alltid kan älska varandra och andras beteenden? Allt som vi föräldrar säger åt våra barn att inte göra utför vi själva. Klart att de blir förvirrade och oroliga individer.

Idag är det helt enkelt ingen bra dag och jag ber om ursäkt över att bloggen blir lidande en dag till.

Just nu behöver jag nog mest lägga den på hyllan ett tag, utan att känna att bloggen är ett krav. För det finns så jävla många andra krav i livet just nu i alla fall. Och jag får helt enkelt bete mig som den jag är skapt för att vara - den vuxna... även fast jag helst av allt skulle vilja vara någons barn just precis nu och slippa allt som hade med ansvar att göra.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emily:

"Barn gör inte som vi säger, barn gör som vi gör"

2:a kommentar, skriven , av anna:

Bloggen får komma i sista hand ibland. Ta hand om dig. Kram

Kommentera inlägget här :