Besök på förskolan.

publicerat i Kevin 6 år;
Idag fick Kevin en egen dag tillsammans med mig och lillsyrran, men med honom i fokus.
Under en längre tid så har Kevin velat hälsa på sin gamla förskola så idag tog jag tag i mig själv och drog till skolan redan vid tolv och hämtade hem Kevin och promenerade till förskolan. Han var supernöjd över att få träffa alla hans tre tidigare fröknar och var nog mest glad över att allt såg ut precis som det brukade fast han hade slutat. Bäst av allt var nog att se gruppkorten som satt på dörren till dockvrån där han fortfarandee hänger kvar tillsammans med sina vänner.

Han kramade om fröknarna ordentligt när vi gick där ifrån. Dem har verkligen varit som extraföräldrar åt Kevin under flera år och han pratar ständigt om allt kul de gjorde på förskolan. Som Mulle. Jag är faktiskt förvånad över hur mycket han uppskattar naturen efter alla mullelektioner. Och hur viktigt det är att inte skräpa ner. Hoppas bara det håller i sig...
 
Sen drog vi till mormor och morfar där Kevin mös ner sig i mormor och morfars säng och prompt skulle vara kvar när jag och mormor skulle gå till affären. Så han blev hämtad med bil av Andreas lite senare på eftermiddagen efter att ha busat med morfar.

Imorgon är det badhuset som hägrar för min unga herre. Något som han också ser fram emot. Lilla mamman fick smått panik över att jag inte hade någon aning om var jag lagt badbyxorna. Men efter lite Sherlock Holms detektivsökande (mer paniksökande) så fann jag tillslut badbyxorna - i garderoben, precis där de bör ligga om man letar ordentligt första gången...
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

Vilken bra start på veckan Kevin har fått:-)

2:a kommentar, skriven , av Jannie:

Goa killen!<3

O känner igen det där.Att plagget/grejen helt plötsligt bara ligger där man letar först...Måste vara hustomten...

Svar: Haha ja hustomtar har vi gott om här hemma =P
Denise 23 - mamma till Julie och Kevin.

Kommentera inlägget här :