Inhopp.

publicerat i Denise, Jobb;

Telefonen ringde i ett imorse. Jag som jobbade till midnatt igår sov som en gris till vibrationerna. Men tillslut kunde jag inte sluta ögonen längre utan var tvungen att ta reda på vad det handlade om. Det var Kevins klasskompis mamma som ringde, "Panik Denise! Du måste komma in, kan du?"


Det fanns väl inte så mycket att fundera över. Jag drog på mig kläderna, sminkade mig samtidigt och satte på mig stövlarna och drog ut. 

Väl där blev jag bara inslängd i kassan. Ett nytt kassasystem. Nya priser. Nya maträtter, bakelser, drycker - allt. 

En sjuttonårig (supertrevlig) tjej lärde mig allt hon kunde innan hon drog och jag tog över bakom spakarna. 

Det funkade. Något sånär. Alla fick helt enkelt ta mig för vad jag var. Ny! 

Och även denna dag kom till sitt slut. 

Världens trevligaste café med utan tvekan supergullig personal! 


Kommentera inlägget här :