Vitaminbrist eller energibrist

publicerat i

Ibland beskyller jag honom för lite för mycket. Saker som han inte förtjänar och saker som jag får ångra efteråt. Han är ju den enda jag har i mitt liv som till hundra procent fokuserar på mig och mitt välmående lika mycket som jag fokuserar på honom och hans välmående. 


"Denise, vi går in på hälsokosten och köper multivitaminer åt dig. Du får inte i dig tillräckligt av det du behöver."

Jag satt paff. Var kom det här ifrån? 
Mina paket nudlar som bytt plats med våra culinariska ingredienser i förrådet? Eller var det tanken på att jag bara fick i mig en deciliter kyckling och lika mycket broccoli igår? Men jag förbränner ju ingenting när jag går hemma. Jag gör ju ingenting. Och jag äter ju apelsiner ibland. Ibland även två på en dag. 

Men han hade rätt. Vi gick in i hälsokosten, fixade en flaska av flytande multivitamin och jag tog två matskedar.

Jag har tagit tag i min träning idag. Inte för att det är de första jag behöver fokusera på idag, men jag har gjort det. 

Diskberget som har stört mig sedan helgen, men som jag inte haft energi att ta hand om är borta. 

Jag har bokat in en arbetsintervju imorgon förmiddag. 

Jag har fixat kvällsjobb imorgon och jobb på förmiddagen på torsdag. 

Jag har rensat i sovrummet. 

Vikt tvätt.

Dammsugit.

Haft en lunchdate i tre timmar med min kompis som jag inte träffat på över ett år. 

Men det är tveksamt om det är multivitaminen som gjort stordåd på mig, jag köpte den imorse liksom. 

Men att han tänker på mig är värt så mycket mer. 

Kommentera inlägget här :