Sveriges bästa kock

publicerat i Bilder, Mat;

Jag är tillsammans med en av Sveriges bästa kockar, om du frågar mig alltså. Innan jag träffade honom (för ganska precis ett år sedan) och blev introducerad för hans mat - så ansåg jag mig själv vara hyfsat bra på matlagning. Well. Not so much anymore. Han håller reda på allt! Exakta temperaturen på kött, fisk, vilt. Tillbehör som såser, grönsaker, crémer och dekoration. Han ser färg, form och smak inte som ett intresse utan mer som en livsstil. Han är så otroligt artistisk i sin mat och matlagning, uppläggning och sitt framförande. Jag har aldrig stött på någon människa som lever så mycket för mat som han gör. 


Jag tackar gudarna för att han valde mig som sin! Men har smått ångest nu när han är borta och sover på jobbet till på söndag. Min mat de senaste dagarna har därför bestått av blodpudding, varmkorv och nudlar... well. Kids like it. Men jag föredrar hans mat i alla lägen! 


Lax och wasabipasta
Tapasbricka med ostar, skinka och grönsaker i alla dess former.
boeuf bourguignon
Min frukost en morgon... bookmaker med perfekt tillagat ägg ruccola, paprika, pepparrotscréme, kött och solrosfrön!
Rödbetscarpaccio med fetsost

Kommentera inlägget här :