Första natten

publicerat i Denise;

Jävlar vad det har blåst inatt. Snön har dragit in som spön mot fönsterrutan. I lägenheten drar kylan in. Kroppsdelen som ligger utan täcke i sängen ett kort tag kan titulera sig som förfrusen efter någon minut. 


Jag är sjukt trött. Det är konstigt, jag har ju sovit här förut under ett helt år. Men nu är det som att min kropp inte kan minnas det och håller mig vaken, halvsovandes hela natten för att bekräfta att jag sover på en säker plats. God damnit, I'm safe. 

Idag har jag en lunchdate på schemat. Det är nästan så jag vill ställa in den och bara ligga i sängen. Snurra runt här hela dagen, utan några måsten och krav. 

Men nej, sociala livet känns viktigare just nu än vad mina personliga känslor gör. Så date med Sara - it is! 

Kommentera inlägget här :