Prestationsångest.

publicerat i

Jag förstår inte hur folk orkar. Det här med att ha barn är ett heltidsarbete bara i sig. Sen har jag tre, fyra - ibland fem arbeten jag jobbar extra på. Där det krävs att man presterar för att dem ska ringa tillbaka och ge mig fler timmar.


Sen om jag är ledig en förmiddag så ska jag hinna med att tvätta i tvättstugan. Trots att jag är helt uttömd på energi så har jag stått där sedan sju imorse. Fixat frukost åt barnen, hängt upp den färdiga tvätten hemma för att hinna torka lakan och täcken till Kevin. 

Jag vill inget annat än att dra täcket över huvudet och inte gå upp mer idag. Men jag måste vara på jobbet redan vid fyra i eftermiddag och kör till klockan tolv inatt. 

Nämnde jag att jag ska vara mamma också, och åka med barnen till skansen imorgon, för att jag lovat dem det. 

- andas ut i en djup suck -

Kommentera inlägget här :