Äntligen hemma.

publicerat i
Nu har jag äntligen kommit hem från skolan. Jag var, tro det eller ej - servetris och tjänade ihop fyrahundratjugo... någonting i dricks till klassen. Det är ett av två rekord som jag och min kompis har fått ihop. Antingen har vi grymt bra sammarbete eller så har vi helt enkelt karisman som gör att vi får så mycket pengar i dricks. Jag blev i alla fall ruskigt nöjd efteråt och fick kommentarer av gästerna som; "åh, du kommer verkligen passa som servetris i framtiden." Det tackar man för och har denna information i åtanke. Jag skulle nog hellre vilja satsa på att bli servetris än att bli kock och stå ensam i ett kök. Jag förmedlar hellre tacksamheten från gästen än att jag är den som tar emot den själv. Så - servetris tror jag att jag skall satsa på!

Som vanligt har jag en massa sysslor som väntar bakom nästa krök. Typ i köket - sovrummet, badrummet och barnrummet. Fan va skönt det känns att kunna vara sysslolös, suck....

SKÅL

Kommentera inlägget här :