Avklarad lunch och upphittad bok.

publicerat i Vardag.;
Vi åt vårrullar till lunch med ris och soya. Jag kan bara inte få nog av det så det tåls att ätas om och om igen. Smaskens. Kevin åt också upp rikligt med mat. Jag hade laggt på en halv normalportion för mig - så jag insåg själv att det var för mycket till honom. Men det gjorde ingenting. Han är i full fart med att leka med sitt lego på rummet nu så att energi det fick han allt tillbaka.

Jag hittade min samhällebok by the way. Den hade legat i min väska troligtvis - och den hittade jag samtidigt som jag gick in och släppte in mammas och pappas katt så att den slapp frysa utomhus. Kevin hade troligtvis rivigt upp den ur väskan. Men det gjorde som sagt inte mig någonting. Ha ha ha. Så jag ringde till Lollo och sa att hon kunde skippa att ta med samboken och att hon istället kunde ge tillbaka den till sin lärare igen. Toppen att jag fann min istället då! Jag har även hunnit starta igång en maskin tvätt och en maskin med disk, bäddat och städat upp i Kevins rum och hämtat in posten. Jag är ganska grymt bra på att städa!

SKÅL!

Kommentera inlägget här :