Don't ask.

publicerat i Vardag.;
Fråga inte varför vi är trötta. Jag förklarar istället.

Igår kväll pluggade jag som ett djur och gick och la mig runt kvart i tolv. Jag tänkte att sju timmar borde räcka i sömnväg. Lättare sagt än gjort. För det första så tar det några minuter för mig att somna - men jag låg i alla fall och blundade fram till klockan var kvart i ett. Därefter måste jag ha somnat - fram till klockan halv två. Kevin kom in då och skulle prompt inte sova. Absolut inte. Det gick en timme, han låg och grät - eller nej, han skrek. Det gick två timmar - Ronnie gick ut och la sig i vardagsrummet för att han skulle gå upp om någon timme. Kevin fortsatte dock att skrika fram till klockan halv fyra. Då var jag måttligt glad, trött och  - ja ni vet kanske själva hur man kan vara. Nästan nära inpå att brista i gråt. Jag ringde till min lärare i morse och sa att vi fick skjuta upp provet till någon annan gång - dels för att Kevin inte var på bästa humör klockan halv åtta i morse och dels för att jag var jätte trött.

Vi vaknade klockan 10:11 i morse. Lagom länge sov vi i alla fall.
Nej.
Jag är fortfarande trött.

Kommentera inlägget här :